ДОДИХУДО САЙМИДДИНОВ, доктори илми филология, раиси Кумитаи забон ва истилоҳоти назди Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон, дар ин маврид чунин мегӯяд: «Дар таърихи корбурди ҷонишинҳо ту ҷойи худро дорад. Бо истифодаи ҷонишини шумо тарзи корбурди онҳо коҳиш меёбад. Дар забонҳои тоҷикӣ ва русӣ ҳангоми муроҷиат ба волидон ҷонишини ту истифода мегардад. Зеро он самимият, садоқат, муҳаббат ва наздикиро ифода менамояд. Аз нигоҳи меъёри сарфу навҳ истифодаи ҷонишини шумо ғалат аст. Дар гузашта ниёкони мо ҳатто вақти ниёиш ба Худо (ҳамзамон аз Ӯ бузургтару наздиктар ба инсон касе нест) ҷонишини туро истифода мекарданд. Дар адабиёти классикии тоҷику форс низ ҷонишини ту истифода шудааст. Аммо дар ҳузури ашхоси бегона волидон ба фарзандон дастур медоданд, ки ба онҳо шумо гуфта муроҷиат намоянд. Корбурди ҷонишини шумо дар муоширати дарбор пайдо шуда, кор ба ҷойе расид, ки дар забони англисӣ ҷонишини ту умуман аз байн рафт».
ҚИРОНШОҲИ ШАРИФЗОДА, устоди факултаи журналистикаи ДМТ, назари хешро дар ин маврид чунин баён кард: « Банда дар деҳа таваллуд шудаву дар шаҳр ба камол расидаам. Дар Душанбеи имрӯза ҳангоми муроҷиат ба касе, агар «шумо» бигӯед, ба ҳайрат меояд. Ман мефаҳмам, ки вазъи муошират дар манотиқи Тоҷикистон, ҳатто дар Осиёи Миёна ба тарзи мухталиф аст. Вале модоме мо, тоҷикон, ифтихори таъриху фарҳангдории ҳазорсолаҳо дорем, боистӣ, пайрави ҳамон фарҳанги воло бошем. Бо тақозои касб, дар шаҳрҳои қадим, ба мисли Бухорову Самарқанд, Хуҷанду Истаравшан, водии Ҳисор, баъзе деҳаҳои Дарвозу Ховалинг дида ва шунидаам, ки дар муносибат ва муошират бо калонсолон, бо ҳамдигар ва хоса бо падару модар, то чи андоза боназокатанд. Вале дар ҷое, ки ба падару модар «ту» - гуфта муроҷиат мекунанд, ба ҷойи он писар ё духтар ман хиҷолат мекашам. Зеро бароям падарро «ту» гуфтан, нописандӣ нисбати ӯст. 